Policyjne działania „Prędkość”
Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Koszalinie przeprowadzili działania pn. „Prędkość”, które miały na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym, szczególnie w zakresie przestrzegania dozwolonej prędkości.
Policjanci z koszalińskiej drogówki zwracają szczególną uwagę na łamanie regulacji dotyczących dozwolonej prędkości, ponieważ jest ona jedną z głównych przyczyn kolizji i wypadków na drogach. Statystyki wyraźnie wskazują, że skutki wielu zdarzeń nie byłyby tak tragiczne, gdyby ich uczestnicy poruszali się zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Policjanci z koszalińskiej drogówki przeprowadzili działania w ramach ogólnopolskiej akcji „Prędkość”, które miały na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym, na terenie miasta i powiatu koszalińskiego. Funkcjonariusze zwracali uwagę przede wszystkim na kierowców przekraczających dozwoloną prędkością, ale również na tych którzy nie stosowali się do obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa lub wyprzedzali w miejscach niedozwolonych.
W trakcie działań mundurowi ujawnili 24 kierujących, którzy popełnili wykroczenia w ruchu drogowym. Wśród nieodpowiedzialnych kierowców znalazł się mężczyzna, który w Koszalinie przy ul. 4-go Marca jechał skodą z prędkością 105 km/h, w miejscu gdzie obowiązuje ograniczenie do 50 km/h. W trakcie działań mundurowi ujawnili trzech nietrzeźwych kierujących, gdzie niechlubny rekordzista w chwili badania miał 0,86 promila alkoholu w organizmie i zatrzymali 10 dowodów rejestracyjnych.
Z powodu nadmiernej prędkości na drogach giną nie tylko kierujący samochodami i pasażerowie, ale także piesi i rowerzyści!
Pamiętajmy, że im większa prędkość pojazdu tym:
- gorsze postrzeganie otoczenia przez kierowców i ograniczony odbiór informacji,
- gorsza równowaga pojazdu na krzywiznach drogowych i mniejsza przyczepności opon do nawierzchni,
- dłuższa droga hamowania,
- dużo większa energia zderzenia z innym pojazdem lub stałą przeszkodą i tragiczniejsze skutki dla kierowcy oraz pasażerów,
- większa długość drogi odrzutu pojazdów uczestniczących w wypadku, co oznacza możliwość odrzucenia pojazdu na chodnik lub na przeciwny pas ruchu i uwikłanie w wypadek dodatkowych uczestników ruchu.