Cyberprzemoc, narkotyki i dopalacze – prelekcja o zagrożeniach
Policjanci z Wydziału Prewencji koszalińskiej komendy wspólnie z przedstawicielami Stacji Sanitarno -Epidemiologicznej przeprowadzili prelekcje dla uczniów z Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie. Tematem spotkania była edukacja w obszarze zagrożeń wynikających z zażywania środków zabronionych oraz problematyka dotycząca cyberzagrożeń.
Celem spotkania było zwrócenie uwagi młodych ludzi na kwestie związane z przemocą w sieci oraz zażywaniem narkotyków czy tzw. dopalaczy. Udział w dyskusji wzięli policjanci z Wydziału Prewencji koszalińskiej komendy, przedstawiciele Stacji Sanitarno –Epidemiologicznekj oraz uczniowie koszalińskiej szkoły muzycznej.
Funkcjonariusze w trakcie spotkania edukowali uczniów, podnosząc ich świadomość na temat istniejących zagrożeń i niebezpieczeństw jakie może nieść za sobą zażywanie środków zabronionych, w ramach programu „Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach”.
Kolejnym istotnym elementem wykładu była przemoc i agresja propagowana za pomocą cyfrowych środków przekazu. Uczniowie dowiedzieli się również, jakie są czynniki determinujące agresję wśród młodych ludzi oraz jak sobie radzić z hejtem.
Policjanci przestrzegali uczniów przed publikowaniem swoich zdjęć w Internecie albo udostępnianiem ich nieznajomym osobom, ponieważ nie wiadomo kiedy i do czego mogą być wykorzystane. Nie zabrakło również informacji na temat konsekwencji prawnych młodzieży, które regulują zapisy w Ustawie o postępowaniu w sprawach nieletnich.
W związku z tym, że niebawem w naszym województwie rozpoczną się ferie zimowe policjanci podczas wizyty przypomnieli uczniom o tym, jak należy bezpiecznie zachować się w trakcie wspólnych zabaw na podwórku czy lodowisku, aby nikomu nie stała się krzywda. Mundurowi mówili także o podstawowych zasadach nawiązywania kontaktów z nowymi, nieznanymi osobami. Omówili podstawowe zasady bezpieczeństwa dotyczące niechronionych uczestników ruchu drogowego uczulając jak ważne jest noszenie elementów odblaskowych.