„Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach” - szkolenie dla pedagogów
Koszalińscy policjanci wspólnie z przedstawicielami Stacji Sanitarno -Epidemiologicznej zorganizowali dla pedagogów spotkanie w ramach Wojewódzkiego Programu Profilaktyki Używania Substancji Psychoaktywnych. W trakcie wizyty zaprezentowana została przez mundurowych edukacyjna walizka, w której znajdują się imitacje np. marihuany, amfetaminy oraz przyrządy do przewożenia, przechowywania i zażywania narkotyków.
Policjanci z Wydziału Prewencji wspólnie z pracownikami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przeprowadzili dzisiaj prelekcje w auli koszalińskiej komendy, na którą zaprosili pedagogów 46 placówek z terenu miasta i powiatu. Tematem spotkania była edukacja w obszarze zagrożeń i profilaktyki w zakresie działania środków odurzających.
Podczas wizyty policjanci przedstawili pedagogom epidemiologię używania substancji psychoaktywnych przez młodzież szkolną oraz zwrócili uwagę na przyczyny psychologiczne zażywania narkotyków.
Funkcjonariusze podczas spotkania przybliżyli tematykę sposobów wprowadzania do obrotu nowych narkotyków oraz dopalaczy, a także wyjaśnili ich pochodzenie i sposób działania. Pedagodzy dowiedzieli się również, jak mogą pomóc uczniom dotkniętym tym problemem oraz na czym powinna polegać współpraca z rodzicami w tym zakresie. Natomiast pracownik Sanepidu omówił problematykę dotyczącą skutków zdrowotnych zażywania środków psychoaktywnych lub psychotropowych.
Doskonałym narzędziem do pomocy była policyjna walizka edukacyjna zawierająca przedmioty, które najczęściej wykorzystywane są do zażywania i dystrybucji narkotyków. Zawiera ona również substancje, które do złudzenia przypominają różnego rodzaju narkotyki.
Dzięki takim prelekcjom nauczyciele i pedagodzy będą lepiej przygotowani do walki z „nowymi zagrożeniami”. Wyposażeni w aktualną wiedzę z zakresu narkotyków, będą mogli w ramach profilaktyki przeprowadzać dla młodzieży ciekawe tematycznie zajęcia, wskazując uczniom drogi rozwoju bez nałogów i ryzyka utraty zdrowia lub życia.